Gudstjeneste

Velkommen til gudstjeneste!

Gudstjenesten er en viktig samling for felleskap og åndelig styrke i vårt daglige liv. Gudstjenesteuttrykket er variert og gir deg mulighet til å oppleve Gud mens du deltar. Vi samles vanligvis på søndager kl.11.00, og noen ganger kl. 18.00 for spesielle gudstjenester som f.eks.  misjonsgudstjenester og sangkvelder.

Kirken er åpen for alle og vi ønsker deg varmt velkommen!

Kor

Menigheten har eget kor som deltar aktivt i møtene.

Koret er en gruppe med medlemmer fra metodistkirken i Tistedal/Halden og andre. Vi synger annenhver søndag på gudstjeneste. Koret er åpent for alle som liker å synge. Vi møtes til øvelser lørdager kl. 15.00 i like uker.

Cellegrupper/Smågrupper

Fellesskap er viktig for medlemmene. Det er tre husgrupper i menigheten. Vi samles om Guds ord og viktige tema i livet. Her deltar vi med hverandres livserfaringer til glede og hjelp. Vi avslutter med en kort bønnestund og et enkelt måltid. Noen samles om kvelden, andre på formiddagen. Gruppene ønsker gjerne flere med i fellesskapet!

Middag

1 gang i måned har vi en uformell samling med middag. Den holdes i kirkesalen på onsdager fra kl. 17.30. Vi har et åpent program med litt sang, måltid og prat. Her er det bare å stikke innom!

Åpent kirkekontor

Presten har et tilbud om åpent kontor på tirsdager i like uker. Da er presten tilgjengelig for en prat eller forbønn om noen trenger det. Skulle du ha behov for å treffe presten utenom denne tiden så finner du også direktenummer under punktet Kontakt oss.

Avspenning og meditasjon

Vi ønsker at kirkebygget vårt skal være en ressurs i Tistedal, derfor vil vi gjerne dele det med deg/dere rundt oss. Etter en hektisk og stressende periode gir vi deg et pusterom. Gjennom strekk- og pusteøvelser håper vi å bidra til å bedre den fysiske, mentale og sosiale helsen din.

Misjonsprosjektet vårt

Ny kirke for Gbason Town UMC, Sinoe County, Liberia.

Metodistkirken i Gbason Town ble ødelagt og revet ned under opprørskrigen i Liberia i 1989-2003. Menigheten har siden den gang hatt tilhold i et nybygg, bygd med lokale materialer av jord og stokker. Under en storm ble det ødelagt og har siden ikke blitt satt opp igjen. De siste årene har menigheten lånt et hus på misjonsstasjonen der avdeling for jordbruk ved metodistkirkens universitet (UMU) nå holder til. I bildet er det et nytt varig kirkebygg under oppføring, prosjektet startet i 2020.